Pracovný cyklus vs. čas nabíjania
Najdôležitejšie faktory, ktoré majú vplyv na dĺžku času práce, sú kapacita batérie a spotreba elektriny pri práci. Odporúčame začať nabíjať lítium-iónovú batériu e6 najneskôr po poklese úrovne nabitia batérie na 10%. Olovená batéria e5 by sa mala nabíjať už vtedy, keď úroveň nabitia batérie klesne pod 50%. Ak je to potrebné, je možné pracovať s nabíjaním e5 až 20-30% a dokonca s nižšou, ale značne to skráti životnosť batérie. E6 môže pracovať oveľa efektívnejšie celý deň vďaka využiteľnej kapacite batérie a možnosti nabíjania batérie pomocou 400 V rýchlonabíjačky. So sériou e6 je možné pracovať celý deň, ak sa nabíja počas prestávok, zatiaľ čo e5 je vhodnejší pre úlohy, kde je pracovný cyklus kratší a medzi cyklami je viac času na nabitie - napríklad funguje pri distribúcii krmiva pre hovädzí dobytok ráno a večer
Rýchlo-nabíjačka batérií - e6
Rýchla nabíjačka značne urýchľuje nabíjanie lítium-iónovej batérie e6 v porovnaní so štandardnou vstavanou nabíjačkou 230 V / 10A.
K dispozícii sú dva modely: nabíjačka 400V / 16A a efektívnejšia nabíjačka 400V / 32A. Čas nabíjania 16A nabíjačky z 0 na 100% pri plnom prúde je cca. 2 hodiny a nabíjačkou 32A len niečo vyše 1 hodiny, v závislosti od podmienok a teploty okolia.
Dobrým spôsobom, ako nabiť batériu, nie je nechať batériu úplne vybiť ale začať nabíjať, keď už zostáva asi 20% - s nabíjačkou 32 A potom trvá nabíjanie na 80% len o niečo viac ako 30 minút.
Rýchla nabíjačka sa dodáva so stojanom, takže je ľahké premiestniť sa na na iné pracovisko ak je to potrebné. Stojan je vybavený zadnou rýchloupínacou konzolou Avant, konzolami pre vysokozdvižné vozíky v spodnej časti a zdvíhacími očkami hore.
Pracovný cyklus vs. čas nabíjania
Prevádzkové náklady na e5 a e6 sú výrazne nižšie ako akékoľvek nakladače na dieselové motory kvôli absencii spaľovacieho motora. Náklady na elektrinu v porovnaní s naftou sú zhruba o 75% lacnejšie. To je najväčší rozdiel v prevádzkových nákladoch pri porovnaní série e s naftovým nakladačom. Jednou z výhod strojov na batérie je jednoduchšia údržba. Batérie a elektromotory prakticky nevyžadujú údržbu, čo znamená výrazne nižšie náklady na údržbu elektrických nakladačov.
Nakladače majú menej kontrolných bodov a nie je potrebné pravidelne vymieňať motorový olej, chladivo alebo filtre motora. V praxi sa v elektrických strojoch smie vymieňať iba hydraulický olej a filtre (v e6 tiež vzduchové filtre batérie). Rozdiel je jasne viditeľný v servisných nákladoch, pretože cena periodického servisu elektrických Avantov je o 50% nižšia.
Technológia batérie
Elektrické nakladače Avant sú vybavené dvoma rôznymi typmi batérií. Avant e5 má olovenú batériu AGM (Absorbent Glass Mat), kde je elektrolyt absorbovaný vo veľmi tenkých sklenených podložkách. Napätie batérie je 48 V a kapacita 285 Ah / 13,6 kWh.Výhody AGM batérie je napríklad ich bezúdržbovosť, odolnosť voči vibráciám a ich schopnosť odovzdať viac prúdu ako tradičné olovené akumulátory. V porovnaní s lítium-iónovou batériou je však olovo-kyselinová technológia horšia z hľadiska životnosti a pracovného cyklu, schopnosti odovzdať prúd a rýchlosti nabíjania. Batéria je tiež ťažšia ako lítium-iónová batéria, ale v Avante je to dobrá protiváha pri zdvíhaní ťažších bremien. Avant e6 je vybavený modernou lítium-iónovou batériou (LiFePO₄). Menovité napätie tejto batérie je tiež 48 V a kapacita 288 Ah /13,8 kWh, približne rovnaké ako v e5. Výhodou lítium-iónovej batérie oproti AGM batérii sú vyššie vybíjacie a nabíjacie prúdy, podstatne dlhší pracovný cyklus a nízka hmotnosť. Hmotnosť batérie e6 je o 50% nižšia ako hmotnosť batérie AGM na e5. Lítium-iónová batéria môže byť tiež vybitá na nižšiu úroveň ako olovená batéria bez narušenia pracovného cyklu, čo znamená, že lítium-iónová batéria dodáva prúd dlhšie.